הזמר שמסביר לחוגגים מהי הנפש האלוקית

60 הימים הרצופים של שני האדרים, חודשי השמחה, זימנו אותנו לשיחה בגובה העיניים עם אחד המוזיקאים החסידיים המוכרים, ר' ישראליק בש, אברך פעיל ומוכשר, שמעבר לכישרונותיו כזמר, קלידן ותקליטן, יש לו, מסתבר, עוד מגוון הפקות מעניינות שעליהן הוא חתום

————-

ספר לנו בבקשה איך הגעת לתחום השירה והמוזיקה

כבר מילדות נמשכתי מאוד למוזיקה. בכל אירוע הייתי עומד ליד הבמה ומתבונן בתזמורת, שומע וחש את הצלילים ואת מה שמעבר. כשהייתי כבן תשע הצטרפתי למקהלת הילדים 'ניצוצות', עם המנצח והפסנתרן העולמי ר' ישראל אידלסון. המקהלה לא החזיקה מעמד הרבה זמן, אבל אני כבר נתפסתי לזה. ראיתי בזה חלום חיים, והמשכתי לשיר באירועים קטנים.

בתור ילד צעיר כבר הייתי מאוד כריזמטי ופעיל. ניהלתי פעילויות של צבאות ה', והפקתי כינוסים עם אמנים מפורסמים. הייתי צריך לשוות לעצמי קול בוגר, בשביל שהם לא ינתקו לי את השיחה…

בישיבה קטנה בלוד חליתי באופן שפגע ביכולתי להתאמץ ולשיר. ואז הבנתי שלא אוכל להגשים את החלום של השירה. בנוסף חוויתי קושי רב מכך שלא הרגשתי מספיק משמעותי. שלא מספיק רואים אותי. הייתי מאוכזב מכך שאיני עושה כלום עם הכישרון המוזיקלי שלי.

מעת לעת אמנם ניגנתי על אורגן בכינוסים, בימי חודש אדר וכדומה – וייאמר לזכותו של המשגיח, הרב יוסף יצחק בוטמן שיחי', שממש חש את מצוקתי, נתן לי יחס אישי, עודד אותי ואף דאג לי מדי פעם גם לאירועים מחוץ לישיבה, ואני ממש מוקיר לו תודה על זה – אבל עדיין לא הרגשתי שאני ממצה את עצמי. למפרע מתברר שזה היה ממש לטובתי. המצוקה שלי גרמה לי לחשוב ולהתבונן הרבה על המשמעות של כל רגע בחיים ועל השליחות שהרבי מבקש מכל חסיד לפעול וליזום, וחיכיתי להזדמנות לפרוץ ולפעול.

בישיבה גדולה בצפת נכנסתי לארגון את"ה, והייתי אחראי על כינוסים לילדים, ארגנתי מופעים מושקעים, מה שהתחיל לתת לי הרגשת סיפוק, ומשמעות.

 

| "מה שלומך, אחמד"

 

יש משהו שמייחד אותך בין כלל המוזיקאים?

מה שמייחד אותי, לדעתי, זו השאיפה שהאירוע בו אני מופיע יהיה מושלם. מעבר לחתונות וכנסים, אני מופיע הרבה בבר מצוות, ושמתי לב שיש חוסר משמעותי בהפקת האירוע. ההורים לא תמיד ידעים מה השלבים, וגם הקייטרינג והמוזיקה לפעמים לא מסונכרנים. אני לוקח אחריות ופיקוד על האירוע. זה בפן הגשמי. בפן הרוחני, אני מרגיש את השליחות שלי בתפקיד, ושמתי לב שלעיתים לא ברור לחתן הבר מצווה או לאורחים 'על מה החגיגה'. אני מסביר לקהל מה זה 'בר מצווה', מה הסיפור של 'הנפש האלוקית' שמגיעה בגיל זה, מה עניינו של מאמר החסידות שהחתן אומר, וכו'.

אשתף בהקשר זה בחוויה עוצמתית, שאיני יכול לשכוח:

היה זה בתקופת התפרצות הקורונה. הוזמנתי לנגן בחתונה של אנ"ש, בבית הארחה גדול בנתניה, ובאולם, שאמנם היה פתוח לאוויר השמים, אבל נכחו שם יותר ממאה איש, כאשר באותו זמן היה אסור להתאסף יותר מ-10 אנשים.

כאשר החתן והכלה עוד היו בחדר ייחוד, הופיעה משטרה במקום. שני שוטרים נעמדו לצידי, והיה לי ברור שאקבל קנס גדול של 5,000 שקלים. השוטר ביקש ממני את המיקרופון והורה לכל הנוכחים להתפזר. אני אמרתי לעצמי, אני בשליחות, אני לא עוד 'אורח' פה. וגם בכל מקרה אין לי מה להפסיד כבר. ניגשתי לשוטר, קראו לו אחמד, אמרתי לו: "מה שלומך, אחמד? תגיד לי מה אפשר לעשות כדי שהאירוע החשוב הזה ימשיך?". דיברתי אל ליבו, והוא התרכך ואמר לי, "אם אתם מתפזרים ברחבי המקום 10 אנשים, 10 אנשים, ולא מתקרבים אחד לשני, אתה יכול להמשיך את האירוע. אבל, האחריות המלאה עליך!". אמרתי לו, "אוקי".

עזבתי את האורגן והתחלתי לחלק הנחיות. פיזרתי את השולחנות בכל רחבי המקום, ודאגתי לחלוקת האנשים, "אתם יושבים פה, ואתם שם". זה היה מבצע רציני. השוטרים הלכו, החתן והכלה יצאו והחגיגה המשיכה, כמעט כרגיל… ב"ה השוטרים לא חזרו כבר. חזרתי הביתה והרגשתי אושר וסיפוק גדול על מה שהצלחתי לפעול.

 

| ניחוח יהודי חסידי

 

איך אתה דואג לשמור על צביון חסידי באירועים שלך?

כאמור, אני רואה את עבודתי כשליחות, ואני מרגיש שאני שליח, ובעצם מייצג את הרבי גם כשאני על הבמה. זה מעמיד לי תמרור מאיר ובוהק על הסגנון בו אמור להתנהל האירוע. תפקידי הוא להכניס ניחוח יהודי חסידי באירוע, ולא להפך חלילה…

ב"ה, אנשים שלוקחים אותי לאירוע יודעים שזה מי שאני, וזה הסגנון שיהיה באירוע. להעיר, שבשנים האחרונות נכנסים סגנונות מוזיקה חדשים, יפים ומגוונים, אבל הם לא פסולים. אפשר לעשות אותם בצורה חסידית, ואפשר, לאידך, לקחת אותם למחוזות אחרים…

ויש לך עוד הרבה פרויקטים…

אני מחפש תמיד מה ניתן לעשות ולפעול בתחומים הקשורים אליי, ואכן יש לי ב"ה מספר יוזמות חשובות. לדוגמה: "היי.. אחת שתיים" – סידרת סרטונים מקצועית שערכתי על מנת להסביר לשלוחים וכל מאן דבעי, איזה מערכת הגברה דרושה להם, וכיצד לתפעל אותה כראוי. עבדתי על זה כחצי שנה! הפצתי זאת בחינם בין השלוחים ויש לזה ביקוש רב.

בשנה שעברה הפקתי "כינוס השלוחים למוזיקה", כשמו כן הוא, התכנסות של זמרים ונגנים באנ"ש, בה עוררנו אחד את השני על השליחות בתחום הייחודי שלנו, וגם התמקצענו בפרטים וחידושים בתחום זה. זה היה כינוס מושקע ומוצלח מאוד, ואני עובד כעת על הפקת הכינוס השני, בעז"ה בקרוב.

יש לי גם פרוספקט שעשיתי לחתונות, ובו הסבר על השלבים של החתונה, עבור קהל שאינו שומר מצוות המגיע לאירוע, וכן דף מידע לחתן והכלה בתקופה של שידוכים ולפני השידוכים – דף שרץ והתקבל בעניין רב בין אנ"ש.

המוטו והמסר שלי הוא: בכל מקום, תחשוב על ה'שליחות' שלך, גם בתוך הביזנס. איך אתה מנצל את הכישרונות שלך לפעול ולהאיר את סביבתך בדברים ובתכונות המיוחדות שלך! אנחנו כאן כדי לפעול. לא כדי 'להעביר כרטיס'. החיים שלנו צריכים להיות עם משמעות ופעילות – חיים של שליחות!

שתף עם חברים

מגזין ליובאוויטש

"

היי, אני ישראליק (:

זמר ו-DJ חסידי עם ניסיון של מעל 15 שנה בליווי בר-מצוות, חתונות ושמחות באווירה חב"דית סוחפת.

בין אם אני שר בלייב או מתקלט על הרחבה – בכל הופעה אני מביא איתי חיבור עמוק לניגון, שמחת חיים, ונשמה שרוצה לרומם ולרגש.

מחפשים מישהו שיחבר בין עולמות, בין דורות – ובין אנשים? הגעתם למקום הנכון.

"

הזמנת הגברה

לאירוע שלכם

לאחר השליחה, אצור אתכם קשר
ברגע האפשרי.

ההודעה נשלחה בהצלחה!

נחזור אליך בהקדם